luni, 2 ianuarie 2017

Metode Rapide prin care Scapi de Stres, Anxietate sau Depresie

In mod ironic, desi statisticile  la nivel global demonstreaza ca  traim  din ce in ce mai bine, se pare ca in acelasi timp devenim mai nefericiti.


Stresul, depresia sau anxietatea sunt doar cateva dintre "tipurile de venin"   care reusesc sa otraveasca ( si in unele cazuri mai tragice, chiar sa   scurteze )  viata omului modern.
Aceste boli se datoreaza tocmai modernitatii de care beneficiem.

Aceste boli se pot trata sau pot fi prevenite!

Este extrem de simplu sa devii mai fericit/a si mai relaxat/a  incepand chiar de azi, dar pentru asta trebuie sa-ti acorzi macar o bucatica mica de timp in fiecare zi in care sa lucrezi la fericirea ta si iti trebuie putina vointa pentru a transforma metodele de mai jos in obiceiuri.

Citeste si aplica aceste 9 Metode Rapide si Facile daca vrei  scapi de Stres, Anxietate sau Depresie si sa Devii Mai Fericit:

1. Practica sportul in mod regulat.

Studiile  stiintifice  atesta faptul ca exercitiile fizice combat depresia, stresul sau anxietatea.
Si chiar daca nu esti bolnav, sportul va da oricui o stare de bine incredibila.
Efectele pozitive  sunt cu  mult mai spectaculoase daca practici sportul  direct in natura si/sau impreuna cu prietenii.

2.  Actioneaza fara intarziere.

Sa zicem ca esti nevoit/a sa faci o activitate care nu dureaza decat 10 minute, dar pe care nu ai vrea sa o faci sub nicio forma.
Poate ca este vorba de o activitate casnica (sa speli vasele), poate ca trebuie sa vorbesti cu cineva fata de care ai sentimente negative sau poate ca esti nevoit/a  sa faci ceva de care iti este tare frica (spre exemplu sa vorbesti in public sau sa pui mana pe un sarpe).
Nu prea are importanta care este actiunea pe care o ai de facut, faptul ca stii ca pana la urma vei fi nevoit sa faci acel lucru, iti poate  provoca o reactie psihica negativa (stres, depresie, anxietate etc.).
Si cu cat amani mai mult, cu atat mai mult "venin"/neurotransmitatori lasi sa patrunda in mintea si in corpul tau.
Practic, 10 minute daca ai amanat sa faci acel lucru, se dubleaza cantitatea de venin incasata.

3. Elimina multitasking-ul.

Multitasking-ul nu se mai numara printre obiceiurile oamenilor destepti din mai multe motive, dar unul dintre ele este tocmai presiunea inutila la care acest obicei  negativ supune creierul.
Creierul nostru uraste sa lase lucrurile neterminate, iar cu cat incepi mai multe in acelasi timp, cu atat sunt sane mai mari sa lasi ceva neterminat.

4. Fa ordine.

Incepand cu mediul exterior si pana la propria-ti minte, pentru o buna conditie mentala, ordinea este absolut vitala.
Creierul nostru are nevoie de ordine ca sa poata gandi limpede.
Desi este posibil ca de multe ori la nivel constient sa reusim uneori sa ignoram dezordinea, subconstientul o proceseaza intotdeauna si reactioneaza pe masura.
Asa ca pune mana si fa ordine, dar fa-o imediat ce termini acest articol.
Fiecare 10 minute in care amani  inseamna 10 minute de chin inutil.

5. Asigura-te ca iti iei din hrana tot ce ai nevoie.

Pentru a preveni tipul asta de boli, fii atenta/a la deficientele nutrititionale  pe care o alimentatie gresita ti le pot provoca.
In special la cele legate de  vitamina B  sau acizii  grasi Omega 3, elemente indispensabile pentru o buna functionare a creierului.

6. Acorda atentie somnului!

Sunt o gramada de articole si de studii care spun ca starea noastra de spirit este influentata foarte tare de durata somnului ( 6-8 ore este recomandat in general ), dar si de calitatea sa.
Conform acestui studiu recent, se pare ca in timpul somnului, creierul nostru este curatat de toxine.
Deasemene se pare ca asa numitul "power napping" ( click pentru mai multe detalii )  sau somnul de dupa amiaza cum ii spunem noi, are efecte incredibile: imbunatateste memoria, reduce stresul, reda puterea de concentrare, mareste puterea de munca si asa mai departe.
In general sunt recomandate intre 5  si 30 de minute de somn dupa pranz, dar fiecare trebuie sa testeze si sa vada care este durata optima pentru el.
Daca dormi prea mult, risti sa intri intr-un ciclu normal de somn si  sa te trezesti buimac si mai somnoros decat te-ai culcat.

7.  Renunta la stimulente ( droguri ).

Cafea, tigari, energizante, alcool,... toate astea sunt droguri si reprezinta interventii periculoase asupra mintii si corpului nostru.

8. Pune-ti un strajer de nadejde la usa mintii tale.

Este ciudat sa vezi oameni care sunt constienti ca nu este bine sa manaci sau sa bei orice, oameni care isi incuie usile si isi pun alarme, dar care in acelasi timp,  sub pretextul ca "trebuie sa stiu si eu ce se intampla in lume", lasa larga deschisa usa spre mintea lor, fara sa le fie frica de consecinte.
E ciudat pentru ca mintea este cea care conduce totul si de ea ar trebui sa avem cea mai mare grija pentru ca este foarte usor de influentat.
Iar in ziua de azi, majoritatea programelor tv, majoritatea ziarelor si a revistelor nu merita ( din punctul meu de vedere ) un loc in mintea noastra.

9. Invata sa spui NU!

Fericirea nu consta doar in lucrurile pe care le facem, ci si in cele pe care nu le facem.
De multe ori acceptam sa facem diverese lucruri, desi asta ne face nefericiti, doar pentru ca nu stim sau ne este frica/rusine sa refuzam.
Nu vreau sa-ti dau sfaturi cum sa refuzi pentru ca nu cred ca exista o reteta universal valabila, dar iti pot spune ca si asta este tot un obicei si ca orice obicei, la inceput este normal sa-ti vina  greu.

Mai sunt si alte metode in afara de acestea noua si daca ai testat vreuna pe care o consideri demna de mentionat, atunci o astept cu drag.
Si sper sa te numeri printre putinii  norocosi care nu folosesc sfaturile din acest articol pentru a se trata, ci pentru a preveni  tipul asta de probleme. 

De asemenea cred ca te vor ajuta foarte mult si aceste 10 Tipare Mentale Pozitive!

Cu drag,
Paul Melinte
http://paulmelinte.com/scapa-de-stres-anxietate-sau-depresie/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu