joi, 25 august 2016

De ce sunt tot mai multe persoane bolnave?

Corpul uman este facut sa se afle intr-o stare alcalina, dar viata moderna il pune tot timpul intr-o stare acida. In special femeile sunt predispuse la asta din cauza cantitatii mai mari de estrogeni din corp. Mananca cat mai multe alimente de pe aceasta lista pentru a te alcaliniza.

Chiar daca stim cat de daunatoare sunt alimentele procesate, aceste "delicatese" tot se gasesc constant in dieta noastra. Alimentele procesate, junk food-ul, alimentele modificate genetic si zaharul continua sa ne faca rau, si mai grav este ca suntem constienti de asta. Alimentele nesanatoase modifica PH-ul corpului intr-o masura terifianta. 
Corpul omenesc este facut sa fie alcalin, dar omul modern merge impotriva naturii si il acidizeaza. Un PH acid afecteaza functiile imunologice si predispune la boli. Femeile au un risc mai mare de a inregistra un PH acid din cauza mediului hormonal, mai bogat in estrogeni. Desigur, oricine, indiferent de sex, va beneficia de pe urma introducerii in dieta a urmatoarelor alimente alcaline.

1. Mangold

Este cel mai alcalin aliment de pe planeta si protejeaza corpul de virusi, bacterii si radicali liberi.

2. Pepene

Este un bun detoxifiant dar are si un PH estimat la 8,5. Mananca cat mai des pepene galben si rosu. Mai alcalin este pepenele galben dar si cel rosu este bun, avand multa apa.

3. Hrisca

Daca inca mai folosesti graul este pentru ca nu ai incercat hrisca. Nutrientii sai dau energie si te mentin satula toata ziua. Mananca mai multa hrisca pentru a iti intari inima si a mentine functiile cardiovasculare normale.

3. Uleiul de masline extravirgin

Stii deja ca uleiul de masline extravirgin este un super-aliment extrem de sanatos. Dar este bine sa ne reamintim asta tot timpul. Uleiul de masline extravirgin contine cea mai mare cantitate de vitamine E si acizi grasi mononesaturati dintre toate alimentele.

5. Semintele de in

Aceste seminte sunt foarte alcaline, bogate in fibre alimentare si pline de vitamina E. Potentialul lor antiinflamatoriu ajuta si la reducerea bufeurilor de caldura la femeile aflate la menopauza. Consuma semintele de in zdrobite; intregi nu se digera deloc bine, fiind eliminate aproape intregi.

Alte alimente alcaline

  • Avocado sunt pline de de grasimi sanatoase mononesaturate care intaresc inima.
  • Bananele sunt un superaliment fantastic.
  • Fructele de padure sunt alcaline si antioxidante. Au si capacitatea de a reobisnui papilele gustative cu gustul dulce natural, nu cu cel sintetic.
  • Morcovii contin beta-caroten, cunoscut pentru abilitatea sa de a imbunatati vederea. Mananca intotodeauna morcovii impreuna cu grasimi pentru a face posibila absortia nutrientilor.
  • Usturoiul este alcalin si regleaza tensiunea arteriala.
  • Broccoli, pe langa ca este alcalin este si un puternic anti-estrogen si anti-cancerigen, scade si colesterolul.
  • Strugurii contin multivitamine si antioxidanti, si sunt grozavi pentru persoanele cu hipertensiune arteriala.
  • Ananasul ofera enzime digestive si ajuta la slabit.
  • Mugurii de lucerna sunt usor de digerat si contin multe enzime care regleaza balanta hormonala.
  • Lamaile sunt printre cele mai uimitoare alimente alcaline; sunt si pline de vitamina C.
  • Varza de Bruxelles are puternice proprietati anti-cancerigene.
  • Varza murata si alte alimente fermentate sunt alcaline si probiotice si trebuie introduse in dieta.
  • Conopida este un excelent subtitut pentru paine.
  • Grapefruitul este bogat in vitaminele A si C.
  • Algele marine sunt pline de fier si iod, si descresc aciditatea corpului.
  • Quinoa regleaza glicemia.
  • Castravetele este 90% apa si mentine pielea tanara.
  • Patrunjelul este foarte alcalin si detoxifiaza intestinele.
  • Mango curata colonul. 
  • Spanacul este o super-leguma plina de vitamine si nutrienti.
  • Portocalele protejeaza de raceli si scade PH-ul.
  • Papaya este un laxativ natural si elimina toxinele din colon, ajutand astfel la alcalinizarea corpului.

Referinte

  1. Here's How To Alkalize Your Body – Detailed Alkaline Food List For Good Health
  2. healthy-holistic-living.com
        http://www.steroizi.ro/ramai-tanara-si-sanatoasa-27-din-cele-mai-alcaline-alimente-de-pe-planeta/

De ce ne îmbolnăvim? Iată răspunsul

3 substante toxice gasite in mancarea de zi cu zi

In zilele noastre substantele toxice abunda, iar industria alimentara a devenit extrem de eficienta in a le ascunde in diferite alimente. Si vorbim de substante de care nici nu te-ai apropia la cativa metrii daca ai stii ce sunt! Iata 3 surse de toxicitate despre care probabil ca nu stii nimic.

1. Arsenic

"Otrava regilor", cunoscuta mai tarziu ca banala otrava pentru sobolani, acest metaloid este folosit de milenii pentru a ucide oameni si rozatoare. Poate ca vei fi suprins sa afli ca este adaugat constant in hrana puilor si curcanilor, pentru ca le face vasele de sange mai roz, deci mai apetisante. 
Si da, o parte din arsenic ramane in carnea puilor, si trece in corpul tau cand il mananci!

Arsenicul este un cancerigen cunoscut si intrerupe metilarea ADN-ului si trascriptia ARN, cauzand schimbari epigenice. Nu e ceva ce vrei sa mananci, mai ales in mod regulat. Calitatea carnii de pui sau curcan pe care o mananci este la fel de importanta ca si continutul ei de proteine!

2. Gudron de carbune

Te-ai intrebat vreodata de unde vine colorantul galben sau portocaliu tratrazin (E102)? Acum stii: gudron de carbune. Este folosit pentru a da culoare la orice de la bomboane la branza si muraturi. Este o neurotoxina foarte puternica care ataca sistemul nervos cauzand degenerarea creierului. Este legat si de boli de deficit de atentie la copii.
Tartrazina este gasita mai ales in alimente industriale, ambalate. Si se gaseste la propriu in orice. Daca citesti pewikipedia in ce alimente este pusa vei simti nevoia urgenta de a iti face o endoscopie sa vezi daca stomacul tau arata ca si cum ar fi fost ars cu napalm!
Tartrazina se gaseste in:
  • Deserturi si dulciuri: inghetata, acadele, bomboane tari sau moi (ursi gumati, bezele moi, bomboane cu menta sau alte arome, etc.), vata de zahar, budinci instant, premixuri de prajituri, produse de patiserie ambalate, marzipan, biscuiti si prajituri ambalate. 
  • Bauturi: sucuri cu acid si fara acid, energizante, bauturi sportive, pudre pentru prepararea de sucuri sau bauturi sportive, siropuri si bauturi alcoolice cu arome.
  • Gustari: popcorn cu arome, guma de mestecat, popcorn la microunde sau vandut la cinematografe si chipsuri din cartofi.
  • Condimente si produse tartinabile: gemuri, jeleuri, marmelade, mustar, hrean, muraturi, sos tartar, sosuri procesate.
  • Alte alimente procesate: cereale (fulgi de porumb, muesli, etc.), supe instant sau cuburi de supe, orezuri gata preparate, taitei gata preparati si piureuri de fructe.

3. Brom

Acet metaloid halogen este o ruda apropiata a iodului, clorului si florului. Toti acesti halogeni, cu exceptia iodului, sunt toxici si sunt foarte asemanatori ca structura, ceea ce ii face foarte periculosi; se pot inlocui unul pe altul in actiunea asupra receptorilor glandei tiroide. Sunt vesti proaste avand in vedere ca bromul este agentul de albire folosit in sarea de masa si este folosit la multe produse de patiserie ca agent de umplutura care grabeste si coacerea. 
Asa ca daca vrei sa ramai sanatos mananca alimente la care ar fi avut acces si un om preistoric. Nu poti da gresc cu ceea ce ofera Mama Natura. Ferestete ca de otrava din alimentele procesate (dupa cum se vede, chiar contin otrava!) si daca vrei ceva indulgent, prepara-ti singur! 
http://www.steroizi.ro/sanatate/3-substante-toxice-gasite-in-mancarea-de-zi-cu-zi/

Referinte

  1. Baccarelli, A.; Bollati, V. (2009). “Epigenetics and environmental chemicals”.Current Opinion in Pediatrics 21 (2): 243–251
  2. Rowe KS, Rowe KJ (Nov 1994). “Synthetic food coloring and behavior: a dose response effect in a double-blind, placebo-controlled, repeated-measures study”.J Pediatr 125 (5 Pt 1): 691–698
  3. Donna McCann et al. (2007). “Food additives and hyperactive behaviour in 3-year-old and 8/9-year-old children in the community: a randomised, double-blinded, placebo-controlled trial”. The Lancet 370 (9598): 1560–1567

marți, 23 august 2016

Beneficiile sportului pentru trup şi suflet

Toată lumea ştie că sportul contribuie la creşterea calităţii vieţii şi că are multiple beneficii asupra stării noastre de sănătate, însă studii recente arată că doar 60 de minute de mers pe jos în fiecare zi, mai ales o plimbare în pas vioi, diminuează cu 14% riscul de a dezvolta cancer. 

Avantajele practicării unui sport
1. Sportul „produce” fericire: în urma unei activităţi fizice sunt eliberaţi în organism hormoni direct responsabili cu starea de bine, endorfinele, care constituie un antidot puternic împotriva anxietăţii, depresiei şi stresului. Exerciţiile fizice acţionează precum medicamentele antidepresive, crescând nivelurile neurotransmiţătorilor serotonină, dopamină şi norepinefrină.
2. Sportul te ajută să renunţi la ţigări: în timp ce sportul ajuta plămânii să funcţioneze la parametri optimi, ţigările au o influenţă nocivă asupra sistemului respirator, însă practicarea unui sport diminuează şi chiar elimină nevoia de a fuma.
3. Sportul creşte calitatea relaţiilor atât cu noi înşine, cât şi cu cei din jur. Astfel, prin practicarea frecventă a unei activităţi fizice devenim mai toleranţi la durere, oboseală şi stres, avem un randament profesional şi o energie fizică şi psihică mai mari, suntem mai spontani, mai vioi şi mai deschişi către comunicare şi interrelaţionare cu cei din jur. Totodată, devenim mai încrezători în forţele proprii şi mai optimişti, mai ales că practicarea unui sport ne ajută să arătăm, fizic, mult mai bine şi, implicit, să scăpăm de frustrările legate de aspectul fizic.
4. Sportul vindecă insomnia. Minim 20 de minute de sport pe zi îmbunătăţesc considerabil calitatea somnului.
5. Sportul îmbunătăţeşte calitatea pielii. Datorită faptului că în timpul unei activităţi fizice celulele corpului primesc mai mult oxigen, pielea devine mai luminoasă, mai fermă, mai elastică şi, în principiu, mult mai sănătoasă, fiind ameliorate afecţiuni precum acneea şi psoriazisul.
6. Sportul este calea spre tinereţe fără bătrâneţe. Un sfert de oră de mişcare moderată şi regulată în fiecare zi ne face mai longevivi cu trei ani. De asemenea, la fiecare 15 minute în plus de sport, riscul de mortalitate scade cu 4%.
7. Sportul reglează sistemul endocrin. Dezechilibrele hormonale, chisturile ovariene, ciclul menstrual neregulat, sindromul premenstrual, toate aceste probleme pot fi rezolvate sau ameliorate practicând sport. 
8. Sportul reduce colesterolul rău şi creşte colesterolul bun.
9. Sportul asigură o circulaţie sanguină bună şi o capacitate cardiovasculară bună.
10. Sportul creşte densitatea osoasă prevenind osteoporoza pentru că prin sport creşte rata de absorbţie a calciului în oase.
http://www.puterea.ro/monden/beneficiile-sportului-pentru-trup-si-suflet-mersul-pe-jos-face-piciorul-frumos-dar-tine-si-cancerul-mamar-la-distanta-79266.html