principiul 3
4. Principiul gestionării depozitelor de grăsime
Asociaţia lipide – glucide, în cadrul unei funcţionări pancreatice defectuoase, poate determina kilogramele excedentare şi starea sănătăţii. Principiul de bază al noului mod de alimentaţie se bazează, în parte, pe faptul că, în majoritatea cazurilor, se evită amestecarea lipidelor cu glucidele “malefice”, având grijă să preferăm lipidele “benefice”, în scopul prevenirii bolilor cardiovasculare. Lipidele vor fi însoţite de diferite legume, în special de fibre alimentare.
Exemple de meniuri în care glucidele “malefice” nu figurează :
1. Sardelele (lipide “benefice” + proteine)
Omleta cu ciuperci (lipide + fibre)
Salata verde (fibre)
Brânză (lipide + proteine)
2. Crudităţi (fibre)
Pulpă de viţel cu fasole verde (lipide + proteine)
Salată verde (fibre)
Zmeură (glucide “benefice” + fibre)
3. Salată de roşii (fibre)
Cod cu vinete (lipide “benefice” + proteine + fibre)
Salată verde (fibre)
Brânză (lipide + proteine)
La cele trei meniuri enunţate cel mai important lucru este acela că toate se vor consuma fără pâine.
Brânzeturile de vacă conţin 5 g de glucide la 100 g.
ATENŢIE ! Brânzeturile nu trebuie mâncate la sfârşitul unei mese care conţine lipide.
Dacă alimentaţia ar fi lipsită de glucide, pancreasul nu ar secreta insulină şi deci nu s-ar constitui grăsimi de rezervă. Organismul are nevoie de energie pentru menţinerea echilibrului vital, astfel încât el va recurge la grăsimile de rezervă pentru a obţine energia care îi este necesară.
Alimentându-se normal (vitamine, săruri minerale), organismul îşi va reduce de la sine grăsimile de rezervă, care constituie excesul de greutate, va arde cu prioritate stocurile de grăsime acumulate în prealabil.
Totuşi, glucidele “malefice” (cartofi prăjiţi, dulciuri, prăjituri) vor putea face parte din alimentaţie, cu condiţia de a nu le ingera decât în mod excepţional şi întotdeauna separat de lipide.
Suntem victimele deplorabilelor obişnuinţe alimentare proprii civilizaţiei noastre:
În copilărie, piureuri, prăjituri, bomboane, acadele – apoi paste făinoase şi orez, felii groase de pâine cu unt, cornuri, dulceaţă şi turtă dulce. Mai târziu, cartofi, macaroane, multă pâine, orez şi zahăr.
În studenţie, “glojdeala” de la cantine sau gustările rapide şi sandviciurile uriaşe. Fiind matur deja, obişnuinţele căpătate până în acest moment sunt greu de înlăturat şi, bineînţeles, adaosurile cu care mai vine şi partenerul de viaţă (eventual un sos alb cu făină). Aceste faimoase obişnuinţe alimentare dăunătoare, care vi s-au imprimat sau pe care le-aţi adoptat din comoditate, au drept consecinţă : creşterea greutăţii peste cea normală şi, chiar dacă aceasta nu se instalează, în mod sigur va avea ca efect dezechilibrarea metabolismului şi un mare număr de afecţiuni.
REGULI DE AUR PENTRU A REDUCE STRESUL !
  • Nu faceţi nimic din ceea ce mai târziu v-ar putea determina să spuneţi o minciună!
  • Evitaţi amânările. Nu lăsaţi pe mâine ce puteţi face astăzi. Ce puteţi face astăzi, faceţi acum !
  • Nu fiţi extrem de exigent cu dumneavoastră !
  • Refuzaţi orice proiect, orice activitate sau chiar o simplă invitaţie la film dacă nu aveţi energia şi dispoziţia pentru aceasta, spunând întotdeauna NU !
  • Descărcaţi-vă sufletul ! Discutaţi problemele dumneavoastră cu un prieten de încredere; vă poate ajuta să ieşiţi din confuzie şi să vă rezolvaţi mai uşor problemele.
  • Rezervaţi-vă timp în fiecare zi pentru propria dumneavoastră intimitate, linişte şi meditaţie !
  • Uitaţi şi iertaţi evenimentele neplăcute sau oamenii care v-au facut rău. Acceptaţi faptul că lumea în care trăim este o lume imperfectă !
  • Puneţi mai multă dragoste în tot ceea ce faceţi !
  • Nu neglijaţi masa de “prânz”. Îndepărtaţi-vă cu mintea şi cu trupul de biroul dumneavoastră sau de locul de muncă, chiar dacă o faceţi doar pentru 15 minute.
Sursa: http://deweekend.ro/principiile-alimentatiei-corecte-principiul-4/