joi, 18 februarie 2016

Grasimi bune si grasimi rele

Am observat de-a lungul timpului ca exista foarte multa confuzie in ceea ce priveste povestea cu grasimile. Sunt ele sanatoase, sau nu? Cum sta treaba cu grasimile Omega 3, Omega 6, grasimile mononesaturate, polinesaturate si trans-saturate si ce reprezinta ele?

Acest articol vine sa faca putina lumina in ceea ce priveste acest subiect. Voi incepe prin a va spune ca nu toate grasimile sunt rele: totul depinde de afinitatea chimica pe care o are un anumit tip de grasime cu oxigenul. Mai  simplu spus, de cat de repede se oxideaza.

Grasimile care se oxideaza mai incet, care sunt mai blande cu celulele, sunt grasimile mononesaturate, cum ar fi uleiul de masline

Grasimile care rancezesc repede sunt cele mai nocive grasimi : e vorba de grasimile polinesaturate (grasimi de tip omega 6) si colesterolul (si aici avem alimentele care cresc colesterolul rau in sange: prajeli, carne, multe dintre lactate etc).

 Din nefericire, grasimea ranceda este o materie prima invizibila in multe alimente precum biscuiti, fursecuri, produse de patiserie, mancaruri semipreparate, dressingurile salatelor si lista poate continua. Si cum ce e bun (la gust) strica sau ingrasa, avem parte in alimentatia noastra de mai multe grasimi rele decat pot suporta celulele noastre si uite asa ne trezim la varsta maturitatii cu tot felul de boli. Pe langa asta, ele accelereaza procesul de imbatranire prin atrofierea arterelor.

Pe cat de periculoase sunt grasimile omega 6, lucrurile devin si mai periculoase daca acestea sunt transformate din forma lichida in solida sau semisolida – adica hidrogenate sau partial hidrogenate (cum ar fi, spre exemplu, cele folosite pentru obtinerea margarinei si pentru fragezirea aluatului). Ori de cate ori vedeti pe eticheta unui produs: uleiuri “hidrogenate” sau “partial hidrogenate”, e cazul sa va alarmati – intrucat acesti acizi grasi trans (o alta denumire pentru aceste tipuri de grasimi solidificate) sunt incompatibili cu organismul dvs si obliga corpul dvs sa produca fluxuri suplimentare de radicali liberi in efortul de a metaboliza aceste grasimi anormale.

Pentru a va mentine tineri si sanatosi, consumati alimente ce contin acizi grasi omega 3, pe care ii puteti gasi in pestele gras (somon, macrou), sardine, ulei de masline, ulei de canola, ulei de nuci macadamia sau ulei de seminte de in.
Autor: Iliuta Alexandra 
Email: iliuta_mariaalexandra@yahoo.com 
Link: Blog de nutritie inteligenta 
Site propriu: http://www.kaizen-art.blogspot.ro - See more at: http://www.desprespa.ro/Blog-SPA/Blog-de-nutritie-inteligenta/Grasimi-bune-si-grasimi-rele#sthash.JuCqet0N.dpuf

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu