joi, 18 februarie 2016

Cu ce ne ajuta Omega 6?


Omega-6 este un acid gras esential, care alaturi de Omega 3 reprezinta grasimi bune pentru organism. Din nefericire, cele doua Omega sunt incapabile sa se produca singure, asa ca organismul trebuie sa le asimileze prin dieta.

Acizii grasi Omega-6 sunt buni pentru organism, insa consumati in cantitate prea mare pot fi daunatori. De aceea, fiecare trebuie sa gaseasca echilibrul intre consumul de Omega 3 si cel de Omega 6 in alimentele pe care le consuma zilnic.

Oamenii din tarile dezvoltate au tendinta de a consuma prea mult Omega 6 si prea putin Omega 3.

Cercetatorii cred ca raportul perfect dintre Omega 3 si Omega 6 este de 1 la 4, in conditiile in care tendinta de consum este de 1 la 10 sau chiar 1 la 20 in favoarea Omega 6, potrivit Regimes Maigrir.

Acest dezechilibru este cauzat de supraconsumul de seminte, cereale si uleiuri vegetale sau peste. Consumul excesiv de Omega 6 nu este bun pentru sanatatea ta si poate provoca diverse probleme desanatate, cum ar fi retentia de apa, cresterea tensiunii arteriale, risc crescut de aparitie a cheagurilor de sange.

Cum puteti realiza echilibrul intre Omega 3 si Omega 6? Prin:

- Reducerea consumului de uleiuri vegetale (in special cele bogate in Omega 6)
- Reducerea consumului de carne de la animale hranite cu cereale
- Cresterea consumului de peste si uleiuri de peste
- Cresterea consumului de carne de bovine hranite cu iarba.

Daca este consumat in raport corect cu Omega 3, Omega 6 contribuie la:

- Reducerea durerii asociate cu poliartrita reumatoida
- Eliminarea disconfortului cauzat de sindromul premenstrual, endometrioza
- Reducerea eczemelor si psoriazisului
- Eliminarea acneei rozacee
- Prevenirea si imbunatatirea neuropatiei diabetice
- Mentinerea starii de sanatate a pielii, ochilor, parului si articulatiilor,
- Reducerea colesterolul
- Prevenirea inflamatiilor musculare
- Lupta impotriva bolilor cardio-vasculare
- Dezvoltarea creierului (la copii) si transmiterea semnalelor nervoase
- In cazul cancerului, reduce efectele secundare ale chimioterapiei.

Surse importante de Omega 6 sunt: semintele de in, uleiul de canepa, semintele de canepa, uleiul de seminte de struguri, semintele de dovleac, uleiul de susan, uleiul de nuc, fisticul, semintele de floarea-soarelui, uleiul de masline, maslinele, uleiul de coacaze, uleiul de castane, uleiul de germeni de grau, puiul.

Acizii grasi esentiali sunt ideali si in curele de slabire. Expertii recomanda ca aportul de grasimi sa provina mai ales din acizi grasi esentiali. 

http://www.ziare.com/viata-sanatoasa/dieta/cu-ce-ne-ajuta-omega-6-1013537

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu