miercuri, 17 februarie 2016

Alimentelor alcaline şi acide dupa consum

Tabel care măsoară aciditatea (pH-ul alimentelor dupa ce au fost consumate) efectul lor asupra corpului.
În acest articol voi da o listă mai detaliată a alimentelor alcaline şi acide. Dieta alcalină înseamnă o dietă bogată în alimente alcaline, care compensează efectele alimentelor acide.
Alimentele acide sunt cele care produc senzația de greutate în organism, migrenă, nervozitate, arsuri la stomac. Mai mult, excesul de alimente acide poate duce la diferite boli, unele cronice și degenerative. Alimentele acide produc acidoză, lasă în organism reziduuri cu numeroase consecinţe asupra digestiei. Ele obosesc organele şi alterează funcţionarea lor. Pentru a le neutraliza, corpul apelează la rezervele de minerale care pot să scadă brusc.
 Este un regim care produce efecte pozitive pe toate planurile. Rezultatele sunt rapide (dacă respectăm regimul câteva săptămâni): greutatea revine la normal, mintea devine clară și focalizată, organismul își recapătă gradat sănătatea, se amplifică bucuria de a trăi.
 Regula este simplă: trebuie să avem grija să includem în hrana noastră zilnică 75-80% produse alcaline și restul alimente acide.
Există multe asemenea liste de alimente, unele contradictorii, deoarece se bazează pe diferite moduri de a măsura aciditatea (pH-ul alimentelor). Unele dintre ele măsoară aciditatea înainte ca acele alimente să fie consumate, altele (cum este şi această listă) măsoară efectul lor asupra corpului.
De fapt, asta ne şi interesează: dacă un anumit aliment (indiferent dacă este acid sau alcalin) ne acidifică sau ne alcalinizează corpul. De exemplu, bananele au un procent mare de potasiu, ceea ce le face alcaline, însă au şi 25% zahăr, ceea ce le face foarte acide după ce sunt consumate.
Puteți descărca de aici tabelul cu aceste alimente: TABEL ALIMENTE ALCALINE
 Recomandări:
1. Fructele sunt considerate acidifiante datorită conținutului lor ridicat de zahăr. Nu trebuie evitate complet, în cadrul unei diete alcaline este permis un fruct zilnic.
2. Unele alimente, deși par acide la prima vedere, au totuși un efect alcalin în corp:lămâile și roșiile, de exemplu.
3. Sosul de soia, miso, tamari și alte alimente fermentate sunt acidifiante. Ele pot fi totuși consumate ca parte din procentul de 20% alimente acide permise.
4. Ceaiul și cafeaua sunt acidifiante, așa că trebuie înlocuite. Toate ceaiurile de plante sunt alcaline (cu excepția celor foarte pline de fructe și a ceaiului verde). Ceaiul Roiboos este o alternativă recomandată.
5. Pâinea este dificil de înlocuit pentru unii oameni. Căutați pâinea cu germeni sau lipiile, mai ales fără glluten sau drojdie.
6. Hidratarea! O hidratare optimă este cel mai important element al dietei alcaline. Dar nu cu orice fel de apă. Apa de robinet este acidifiantă, și conține multe substanțe nedorite în corp (pesticide, metale grele, fluoride, etc). Citiți eticheta sticlelor de apă plată din magazine și căutați o apă cu Ph cât mai ridicat, peste 7,5).

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu