luni, 26 octombrie 2015

Indicatorii sanatatii mintale

Sănătatea mintală înseamnă:

�Să ne simţim bine cu noi înşine:
– să nu ne lăsăm coplesiţi de propriile emoţii: teamă, manie, supărare, dragoste, gelozie, furie, vinovăţie sau griji;
– să fim capabili să trecem peste necazurile şi greutăţile vieţii, să facem faţă „din mers” dezamăgirilor;
– să avem o atitudine optimistă, toleranţă (pană la o anumită limită însă) faţă de noi înşine şi faţă de alţii, să avem simţul umorului şi să putem face haz cu uşurinţă de propria noastră persoană;
– să ne putem accepta propriile defecte încercand, în acelaşi timp, să le minimalizăm;
– să avem respect pentru propria noastră persoană;
– să ne autoapreciem realist, să nu ne subestimăm calităţile şi capacităţile, dar nici să nu ni le supraestimăm;
– să fim capabili să rezolvăm în mod adecvat situaţiile care apar în viaţa noastră;
– să ne bucurăm de lucrurile simple, de întamplările cotidiene plăcute.

�� Să ne simţim bine împreună cu alţii:
– să fim capabili să oferim dragoste şi ajutor celorlalţi, să ne gandim şi la interesele altora;
– să avem relaţii personale satisfacătoare, armonioase şi durabile;
– să iubim oamenii, să avem încredere în ei şi să le arătăm această încredere;
– să respectăm valorile şi demnitatea celorlalţi, să înţelegem şi să acceptăm faptul că oamenii sunt diferiţi;
– să nu-i înşelăm pe alţii, să nu ne folosim niciodată de ceilalţi pentru a ne atinge scopurile dar, în acelaşi timp, să nu-i lăsăm pe ceilalţi să profite de noi;
– să simţim că facem parte dintr-un grup.
�� Să putem îndeplini cerinţele vieţii:
– să ne rezolvăm problemele într-un mod constructiv, pe masură ce apar;
– să ne asumăm responsabilităţile ce ne revin;
– să ne modelăm propriul ambient atunci, cand se poate şi să ne adăptăm atunci, cand este nevoie;
– să ne facem planuri de viitor;
– să primim cu bucurie experienţe şi idei noi;
– să ne folosim capacităţile şi talentele;
– să ne fixăm ţeluri realiste;
– să fim capabili să luăm singuri decizii în problemele care ne privesc;
– să fim mulţumiţi să depunem eforturi în ceea ce facem, să muncim cat mai bine pentru a realiza ceea ce ne-am propus. 
Publicat de
https://psihoterapiepozitivablog.wordpress.com/2015/10/19/indicatorii-sanatatii-mintale/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu