marți, 24 februarie 2015

Daca nu dormim 7-9 ore, toxinele produse de neuroni nu sunt eliminate

Nu folositi telefonul mobil inainte de culcare. Somnul este puternic afectat 
Fie ca aveti sau nu probleme cu somnul, telefonul mobil/tableta/laptopul trebuie evitate inainte de culcare. Impactul ecranelor digitale asupra calitatii si cantitatii somnului este foarte mare. Dr. Dan Siegel, profesor de psihiatrie la facultatea de medicina din cadrul UCLA explica intr-un film ca impactul privitului in ecranele telefonului mobil, tabletei sau ale altor dispozitive electronice este mai rau decat se credea initial.
Cand oamenii isi expun ochii la fluxul de fotoni emis de telefonul mobil, creierul primeste practic mesajul ca nu este timpul sa adormim. Daca la orele 22, 23 sau chiar la 12-1 noaptea noi stam cu ochii in ecranul telefonului mobil, creierul intelege ca nu trebuie sa secrete melatonina, hormonul care regleaza somnul.
Poate ca desconsiderati somnul, dar dormitul este un proces foarte sanatos. El permite neuronilor activi sa se odihneasca si, mai mult de atat, celulele gliale (care au rol de sustinere si hranire a neuronilor) curata in timpul somnului toxinele pe care neuronii le produc in cursul zilei.
Daca nu dormim 7-9 ore, toxinele produse de neuroni nu sunt eliminate.

Ce se intampla cand somnul nu e suficient?

  • ne scade atentia
  • memoria slabeste
  • capacitatea de concentrare scade
  • secretia de insulina se deregleaza
  • sansele de a pune kilograme in plus cresc
  • ramanem cu toxine in organism
Solutia pentru ca somnul sa nu fie deloc afectat este simpla: evitati orice fel de ecran digital cu o ora inainte de culcare. Nu este greu, va trebuie doar putina vointa, iar rezultatul va fi usor de observat in calitatea somnului.
http://nutritie.restomania.ro/sanatate/telefonul-mobil-somnul/
Sursa articol: Business Insider

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu