joi, 29 ianuarie 2015

Obţinerea istoricului medical al pacientului

Cunoaşterea stării sănătăţii pacientului înaintea incidentului poate ajuta personalul medical să acorde tratamentul adecvat şi să evite măsurile care pot pune în pericol pacientul. Deci, trebuie să obţineţi cât mai multe informaţii legate de istoricul medical al pacientului.

Întrebările pe care le puteţi pune sunt:
· Ce vârstă aveţi?
· Ştiţi să aveţi vreo boală? (boală cardiacă, diabet)
· Sunteţi sub tratament?
· Sunteţi alergic la ceva?
Dacă pacientul este inconştient, un membru al familiei, un prieten sa un coleg arputea răspunde la aceste întrebări. Informaţiile importante se găsesc adesea pe biletele medicale.
Istoricul bolii ar trebui să fie complet şi să includă toţi factorii care pot afecta starea prezentă a pacientului. Pentru a face un istoric rapid şi eficient, formula SAMPLE vă poate ajuta:
S – semn, simptom (care este principala acuză a pacientului?)
A – alergii (dacă se știe alergic?)
M– medicamente (ce medicamente utilizează curent?)
P – probleme medicale (ce diagnostice medicale i-au fost precizate anterior?)
L – ultima masă (când a mâncat ultima dată?)
E – evenimente asociate (ce alte evenimente care pot influenţa starea de sănătate s-au petrecut în ultimul timp?)
Semne şi simptome ale leziunii sau bolii, care l-au determinat pe pacient sau aparţinătorii acestuia să solicite ajutor medical. Pacienţii pot descrie aceste semne şi simptome.
Alergii - Dacă se ştie alergic la ceva? Pacienţii pot fi alergici la medicamente,mâncare sau alte substanţe.
Medicaţie - Ce tratament urmează pacientul? Întrebaţi dacă medicul i-a prescris un tratament sau dacă ia un alt tratament.
Istoricul medical - Ce evenimente sau simptome pot avea legătură cu situaţiaprezentă? De exemplu, dacă pacientul a avut o durere precordială severă la un infarct anterior.
Ultima masă - Când a mâncat sau băut pacientul ultima dată? Aflaţi când a mâncat sau a bâut pacientul şi cantitatea consumată.
Evenimente asociate sau care au dus la leziune sau boală - cunoscând aceste evenimente veţi putea înţelege mai bine ce s-a întâmplat. Lăsaţi pacientul să vă povestească ce s-a întâmplat.

Comunicaţi aceste informaţii şi celorlalţi membrii ai echipei medicale. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu